This is a funky reggae party, all is alright! / Recenze desky Reggae Hit LA od Aggrolites

Mám nějaké dluhy, co se recenzí týče. Pokusím se je splatit během několika dnů, přičemž začínám právě dnes. Nedávno jsem vás informoval ohledně losangelské kapely drsných hochů, kteří bravurně kombinují rané reggae se stejně starým dobrým funkem a soulem. The Aggrolites vydali začátkem tohoto měsíce svou třetí desku Reggae Hit LA, jíž opětovně pojali ve svém „dirty reggae“ stylu. Podle jejich internetových stránek bylo hotovo v podstatě během tří dnů, což vysvětlují svou potřebou relaxace po neustálém cestování po koncertech. Někdo rybaří, Aggro natáčejí desku. V obou případech by měl ale být cíl totožný, a sice zbavit se stresu a příjemně strávit volné chvíle. V případě jejich pětice se to určitě povedlo, co ale fanoušci? Potěší je, vlastně už nás, stejně, jako je samotné?

Možná jsem na začátek prozradil zbytečně příliš. Vynášet soudy se sluší až závěrem, nicméně pravdou je, že mě jejich nové album potěšilo víc než dost. S tak perfektní směsicí dvou samo o sobě pestrých a rozmanitých stylů jsem se – pokud vím – zatím nesetkal. Ať již se na pomyslné váze zdůrazňuje ten či onen styl, pokaždé se jedná o dobře odvedenou práci. Reggae Hit LA výborně pasuje do dnešních letních dnů. Zatímco se v podvečer příjemně naladíte pomalejšími skladbami jako Reconcile nebo Let´s Pack Our Bags, to pravé vás čeká až po setmění. Důvod, proč patří Aggrolites k nejvytíženějším reggae kapelám, nespočívá v ničem jiném než v jejich energických koncertech. Při poslechu většiny písní budete mít pocit, že ať už děláte cokoliv, máte s tím okamžitě přestat, obléct si košili nejpestřejších barev a vyrazit do nejbližšího klubu, kde vám budou ochotni něco podobného zahrát. Toho typickým příkladem je titulní Reggae Hit LA.

Z reggae a funku si nejčastěji Aggro berou rytmiku. Tu více, tu méně, přesto znatelně. Skoro se nabízí přirovnání k návratu domů po dlouhé nepřítomnosti. Ska, jamajský hudební styl, z něhož se vyvinulo reggae, vzniklo právě v padesátých letech jako mix R&B s domorodými styly. To vše by ale nebylo nic bez podílu Jesseho Wagnera, jenž svým procítěným zpěvem dodává do celkového zvuku tu správnou porci soulu. Svým projevem je mnohdy zaměnitelný s chraplákem pokročilejším věkem zastiženého černocha. Myslím, že se Aggro podařilo vystihnout svou ceněnou koncertní atmosféru a naplnit jí své současné album natolik, jak jen to bylo možné. V porovnání s živým vystoupením se stále bude jednat o druhou ligu, ale díky moc alespoň za něj. Pochybuju, že se k nám Aggro v nejbližší době podívají. I když má své chyby, u některých písní mám pocit, že se nějak zbytečně moc táhnout, přesto tuhle desku doporučuju.

1. Work It
2. Faster Bullet
3. You Got 5