Blind Deaf rekapituluje a jede dál / M.E.D., Pio Squad a Tafrob na jednom albu? / Recenze Sampleru

Label Blind Deaf nepotřebuje představovat, alespoň pokud jste se tedy dnes nevrátili po letech z guyanského pralesa. Majitel a vrchní producent DTonate se po třech vydaných vinylech rozhodl, že dá příležitost i gramofony nevlastnícím posluchačům hip-hopu, a to v podobě kompilačního alba Blind Deaf Sampler. To lákalo nejen osobou vrchního beatmakera, ale také respektovanými jmény nejen české scény. Trojlístek patrně nejlepších tří českých producentů DJe Wiche, Opii a DTonatea společně s chráněncem Stones Throw Records Medaphoarem opět posunul český hip-hop o něco dál. Nehledě na to, jak by vypadal konečný výsledek. Nicméně ani další skladby nepostrádají punc kvality, více v následující recenzi.

Základní myšlenka pro realizaci tohoto projektu je jasná – shrnout dosavadní práci a zprostředkovat ji širšímu okruhu posluchačů. Ovšem, proč se omezovat pouze na již dříve vydané věci, když tento počin může nabídnout mnohem víc. Z toho důvodu lze celé album rozdělit na dvě části, nazvěme je stručně nová a stará. Tu druhou snad nemá ani cenu dále rozpitvávat. Jestliže jste dané skladby zatím neslyšeli, případně ani nečetli žádné recenze, můžu vám prozradit, že se jedná o vesměs povedené záležitosti. Což dokládá např. kolaborace s Dudley Perkinsem Peace Pipe nebo Mnoho PodobIdeou a Mojí Rečí. Na druhou stranu jsem se přesvědčil, že výborným hlasem obdařené zpěvačce Pawlee by slušel pomalejší beat, popřípadě poctivější trénink, a že Apokova Jdou po mněDysmusaxem vyprodukovaným instrem mi nadále moc nesedí.

Jak jsem se již zmínil, hlavním tahákem se bezpochyby stala spolupráce se zámořským M.E.D.em. Doppel Skoops společně s Wichem připravili podklad, který mně osobně nejvíce připomíná tvorbu Opii, temnější záležitost vyšperkovaná všemožnými zvuky, přicházejícími jakoby odnikud. Třebaže u mě Nironic prvně vzbuzoval nedůvěru, jeho part nic nezkazí, avšak je zjevné, kdo šéfuje. První singl SamplerMusíme jetPio Squad dokonale splňuje mou představu party pecky. Chytlavý tleskající beat, výborný rap a páteční večer, rozhodně jedna z nejlepších stop alba. Velmi dobře na mě zapůsobila Tafrobova nová mírně depresivní skladba Stíny, která hravě strká celý vinyl do kapsy. Pokud by takhle vypadalo chystané album, máme se rozhodně na co těšit.

Ačkoliv DTonate není jediný producent, který se na Blind Deaf Sampleru nachází, je to právě on, který ho celý táhne. Jeho beaty dokáží vynést a ukázat kvality i jinak ne zrovna excelentních rapperů typu Jay Diesela. Stejně tak se můžeme bavit o tom, jak dobře by zněla skladba Žijem pre slovenské dvojice Kaidžase a Luccy nebýt Decklova beatu. Přestože u remixu Indyho & Wiche se podle mého při prvním refrénu už moc nechytá, jeho podíl zde ze všech vyčnívá nejvíce. Propojuje jinak ne úplně vyváženou kompilaci, zaručeně se nejvíce zasluhuje o konečnou velmi slušnou podobu. Další zdařilý kousek z olomouckého vydavatelství, nezbývá než doporučit.

01. Intro (DJ AKA)
02. Tafrob – Stíny
03. DTonate ft. Pio Squad – Musíme Jet