Mika dělá život příjemnějším / Recenze Life in Cartoon Motion

Je až k neuvěření, jaké osobnosti hudby vzešly z Britských ostrovů. Třebaže Spojené státy udávají v popu trendy prakticky od jeho vzniku, nijak to nebrání tomu, aby Britští umělci překročili stín Evropy a následně dobyli celý svět. Pravda, srovnávat zpěváka Miku s legendami se dost dobře může jednou ukázat jako zcela nemístné. Je dost možné, že po svém debutu zapadne a nikdo už o něm nikdy neuslyší. Taková je doba. V hudebním průmyslu se snaží uplatnit kdekdo, orientovat se mezi novými deskami je bez nadsázky prací na plný úvazek. Pokud mě někdo v poslední době zaujal na první poslech, byl to právě Mika a jeho aktuální deska Life in Cartoon Motion. Vy, kteří jste již četli jeho profil, to víte. Nad touto deskou jsem se až nepěkně rozplýval, myslím, že právě teď si uděláme čas na to, abych vám řekl proč.

Miku přirovnávají k ledaskomu. Ať už hledáte správně paralely se Scissor Sisters, Beckem nebo s Princem, případně se mi snažíte namluvit, že Mika toho má spoustu společného se Sirem Eltonem Johnem, faktem je, že Mika neudělal prakticky nic nového. Jeho deska přesto oplývá podstatnou dávkou originality, má šmrnc a je tak neuvěřitelně veselá, až je nakažlivá. Není vůbec náročná, to Mika ani nechtěl. Přál si vytvořit poslouchatelnou popovou desku, a taky to udělal se vší parádou. Přesto nehledejte u jiných desek tohoto zaměření finanční kalkul, Mika nevypočítává. Je upřímný, jemu zkrátka nelze nevěřit. Texty mají hloubku, ale nepostrádají ani vtip, ani hravost.

Tuhle desku budete poslouchat ne proto, abyste objevovali stále něco nového. Naopak se k ní budete vracet jako k nejlepšímu příteli. Pobavíte se, ulevíte si, odpočinete si a s novým elánem se vydáte dál. Nesporným kladem Life in Cartoon Motion je také to, že se žádná skladba neopakuje. Nové téma, nový zvuk, nová barva, příběh, dohromady prostě kouzlo. Mika je výborný zpěvák. Ačkoliv jeho údajnému pětioktávovému rozsahu, lze jen stěží věřit, co na tom, zpívá velkolepě. Svým písním dodává na atmosféře, poslouchat jej znamená radost, a to i v případě pochmurnější Any Other World.

Nechci se pouštět do vyjmenovávání jednotlivých skladeb, každá má něco do sebe. Mně se ale nejvíc líbí zpěvačce Beth Ditto dedikovaná Big Girl (You Are Beautiful), klipová Grace Kelly a dívčí Lollipop. Nicméně své místo tu má každá na desce se nacházející. Nic nenadbývá, nic nechybí. Úžasné album, pro mne bezkonkurenčně jedno z nejlepších tohoto roku. Za to dám ruku do ohně. Jestliže máte rádi hudbu, Cartoon in Life Motion je deska právě pro vás. Pokud máte rádi život, Cartoon in Life Motion je deska, která vám ho zpříjemní i v těch horších chvílích a umožní vám si jej vychutnat v celé své kráse. Jestli vás baví neotřelé tváře, smysluplné pojetí různých hudebních žánrů a především poctivě odvedená práce, Mikova tvorba je tady pro vás.

Hodnocení: 1

01. Grace Kelly
02. Lollipop