J5 is rockin´ on the radio! / Jurassic 5, Feedback a recenze

Předem se omlouvám za neaktuálnost této recenze, která je momentálně ještě větší, než je obvyklé. Holt když člověk není z Prahy, všechno nějak trvá déle. Na tom nesejde, do budoucna se snad podaří snížit prodlení mezi dobou, kdy daná deska vyjde, a dobou, kdy se u nás objeví recenze, na minimum. Zatím si přečtěte následující řádky, které se týkají již nějaký ten pátek fungující losangeleské kapely Jurassic 5 a jejich nejnovějšího alba Feedback.

J5 jsem měl vždy rád a tahle deska by to ani nijak změnit nemohla, ať už by byl konečný výsledek jakýkoli. Předně, odmítám všechny názory a reakce na to, že když J5 zní o něco melodičtěji než kdykoli dříve, že se nějak snažili zaprodat či zpřístupnit mediálnímu vysílání. I kdyby to tak bylo, je mi to z celého srdce jedno. Vývoj u kapely je jedna z nejdůležitějších věcí vůbec, jakmile J5 začali cítit, že je třeba se svým způsobem vrhnout pohrávat si i s jinými hudebními styly, beru to rozhodně jako krok vpřed.

Ale abyste nenabyli zdání, že se z nich stala jen jakási tuctová kapela současných dnů, uvádím hned tři důkazy. Synonymu tanečního osmdesátkového groove In the House zvesela přitakávají skladby jako Red Hot a Turn It Out, vlastně i bonusová What´s Golden pumpují striktními beaty skombinovanými se stejně dobrými rapy tak jako v té nejzlatější éře hip-hopu v devadesátých letech. Na druhou stranu i Storchem produkovaná Brown Girl si zde své místo zaslouží, ačkoli samotní rappeři příliš nevyniknou. Což vzhledem k tomu, že jsem na J5 měl stejně nejraději jejich funky energický projev, dělá tuto pecku lehce slabší. Naopak se jejich kvality nejlépe projeví ve skladbě Radio, za jejímž podkladem stojí Salaam Remi, kterou i přes její elektropočítačový zvuk dokážou pěkně rozehřát.

První věc, co mě na této desce chytla, byla ta nekonečná energie, která na vás číhá v prakticky každé stopě. Nespěchám, ale protahovat taky nehodlám. Feedback potěší všechny fanoušky hip-hopu, které už unavují, respektive kteří nikdy nepřišli na chuť všem těm kýčovitým, vyumělkovaným a neposlouchatelným skladbám poslední doby, vedle nichž vás ani neznepokojí to, že jste pravděpodobně i ty nejlepší party Chali 2ny a spol. již někde slyšeli. J5 jsou Back 4 Us a odvedli slušnou práci. Nepochybně se po koupi této desky nestane, že by se vám ještě toho dne na ní usazoval prach. Akorát jedna připomínka, nepřehánějte to s Work It Out.. strašně rychle se to oposlouchá. Hodnotím 2ma (1 dobře, 5 špatně) a pokud jste ještě neviděli klip k onomu prvnímu singlu alba, doporučuju to co nejdříve napravit zkouknutí tady anebo rovnou stáhnutím zde

1. Back 4 You
2. Radio
3. Brown Girl