Chceš vykouřit dýmku míru nebo se raději napít? / DTonate má něco pro tebe / Recenze Peace Pipe

Dlouho, opravdu dlouhou dobu očekávaný druhý singl u olomouckého labelu Blind Deaf je už konečně v prodeji. Možná jste si všimli, že tuto spolupráci DTonatea s Dudley Perkinsem (a.k.a. Declaime) již bylo možno zakoupit na před několika dny proběhnuvším pátém ročníku Hip – Hop Kempu. Proklatě horké zboží, které na české scéně nemá moc obdoby, si zaslouží nemálo pozornosti, takže jdeme na to. Recenze je třeba.

DTonate a.k.a. Deckl a.k.a. Harry Potter je přidrzlý chlapec z moravské metropole Olomouce. Za sebou má neoficiální sólové LP Tha Soulvibes, o kterém jste si i dokonce u nás mohli něco přečíst, s bývalým kolegou MC Yakubem vydané album Deluxe pod jménem Respektive a řadu beatů, jenž poskytl lidem jako Tafrob, Jay Diesel, Idea, Moja Reč, případně Foreign BeggarsDJem Opiou. Dle mého názoru se jeho produkce vyrovná světové špičce, bezkonkurenčně tedy patří k nejlepším producentům u nás. Mimo to se letos rozhodl založit si svůj vlastní label, kde zatím stačil vyjít singl brněnského Tafroba Nuda v Brně a již zmíněná kolaborace s Dudleym.

Peace Pipe je nejen dle názvu přirozeně vykouřená skladba. Beatu nemám co vytknout, nicméně s Dudleym je to už o něco horší. Neříkám, že zní špatně, přesto se po chvíli dostává do stereotypu a prakticky neposkytuje jediný důvod, proč skladbu doposlouchat do konce. Rozhodně jsem již od něj slyšel lepší party, na druhou stranu.. když se tak dívám kolem sebe.. uznávám, že stále si nemá proč brát můj přísný pohled k srdci, jelikož za práci, co odvádí, se rozhodně nemusí stydět.

Dle mě nejsilnější stopou na tomto singlu je zase vychlastaná skladba Mnoho Podob s hostujícími rappery Moja Reč a Idea, jenž rozhodně mají co k danému tématu říct. Beat šlape, výborná basa, oblíbené tleskající bicí a pádné rýmy. Stejně chlastám sám a stejně chlastám rád. Výborná věc, na párty doporučuju. Idem na panáka jako na Japoncov Uma Thurman.

Na straně B se ještě nachází zajímavost se zpěvačkou Pawlee, známé např. z featuringu s Naší Věcí, jejíž pecka tady Bullet in the Head dopadla nakonec asi nejhůře. O beatu nemá cenu hovořit, Dekl potvrzuje, že si své místo mezi top producenty zaslouží. Samozřejmě, že vlivy, jenž ovlivňují jeho tvorbu, jsou patrné na první poslech. Přesto věřím, že časem se vypracuje k vlastnímu charakteristickému stylu. Zpívané skladby mají tendence sklouzávat k jednoduchým klišé, jež slýcháte všehovšudy všude. Tahle skladba působí přesně opačně, místy až možná moc křečovitě, co se vokálního projevu týče. Na Pawlee je vidět, že se nenarodila s angličtinou na jazyku. Což je problém většiny českých zpěváků. Nicméně když to srovnám s takovým Tomem Malárem, tak stále může vyučovat v Oxfordu. Sám jsem zvědavý, jak se na tuto skladbu bude reagovat na párty, opravdu.

Celkovým okem jsem spokojen. Nejlépe z toho vyšel DTonate, takže všechny tři instrumentálky jsou plus. K tomu se zde tradičně nachází acappella Dudleyho *Peace Pipe*u, ale nejsem si jistý, na kolik ji využijete. Já si jsem jistý, že vůbec. Pro český hip-hop je tenhle singl další úspěch, pro DTonatea zrovna tak. Hodnocení tedy dle očekávání směřuje ke 2 (1 ano, 5 ne). Musím s tím hodnocením něco udělat, plánuje se upravení grafiky a rozvržení našeho webu, tak snad na to taky dojde. Takhle je to takové všelijaké. Singl kupuj! I ten další.

Strana A

Peace Pipe ft. Dudley Perkins
Peace Pipe Instrumental