Prince - 3121: Recenze nejnovější Princovy desky

Musím přiznat, že se mi zrovna dvakrát lehce nepíše recenze na něco, co již někdo přede mnou recenzoval. Nerad opakuji stejné informace, ale je jasné, že někdy to zkrátka jinak nejde. Stejně tak jako na našem spřáteleném webu www.groove-on.cz , musím upozornit všechny neznalé, že tahle deska patřila mezi ty nejočekávanější tohoto roku. Geniální Prince, který prakticky nenatočil vyloženě špatnou skladbu, se vrátil zpět se svou více než dobrou deskou Musicology v roce 2004 a solidně rozčeřil vody populární hudby. Musicology přijali dobře jak fanoušci, tak kritici. Není tedy divu, že čekání na desku 3121 bylo delší než jindy.

Úplně nejhorší je, když s nějakou recenzí bez výjimky souhlasím. Naštěstí oproti recenzentům z Groove-on.cz musím říct, že mě tato deska naopak potěšila, a to mnohem více než Musicology, především svou aktuálností. Prince, hrající jako obvykle na většinu nástrojů, společně se svou kapelou The New Power Generation, která se snad už zřekla přívlastku doprovodná, a několika dalšími umělci jako např. s klasiky Maceo Parkerem, Greg Boyerem či Candy Dulfer a s novou tváří R&B, zpěvačkou Támar, nahráli album nejen hodnotné pro NPG členy, ale taky současnosti konkurenceschopné, jež si budou moci oblíbit i méně náročnější posluchači.

To však neznamená, že by Prince ztratil na kvalitě, to vůbec ne. Jen se zkrátka lehce přizpůsobil, čehož si všimnete především u hiphopově laděných rytmů, některým ne nepodobných beatům od The Neptunes, a u vznášející se lehkosti, tak typické pro současné R&B. 3121 střídá nálady, ale i tak působí jako hodnotný, navazující celek. Dokonce bych řekl, že právě jako celek vyznívá ještě lépe. U zamilované Te Amo Corazón nebudete toužit po ničem než po těsném ploužáku, případně po romantické noci s přítelkyní při zapálených svíčkách, u lehce syrové, leč stále silně elektrizující skladby Black Sweat, titulní mírně psychedelické 3121 či decentně syntetizátorové Love zase budete chtít protancovat celou noc.

Na 3121 se opět nenachází žádná špatná skladba. Sedmačtyřicetiletý Prince dokázal spojit svůj léty prověřený um s moderními postupy a vůbec moderní hudbou tak, jako se to ještě málokomu podařilo. Fascinuje mě zvuk, který má. Již dnes vím, že tohle album bude považováno za jedno z nejlepších, která vyšla v tomto roce. Jistě, v diskografii Prince rozhodně nebude řazeno mezi ta nej, ale to už je holt úděl géniů. Dovolil bych si volně zacitovat hlášku z jedné diskuse: “Ať už je tahle deska v Princově podání průměrná nebo ne, stejně bude lepší než drtivá věšina těch, co dnes vychází”. Je jen jedna věc, kterou bych mohl vytknout, že toto mistrovské dílo ještě nevyšlo na vinylu. Hodnotím 90 % a těch deset ubírám jen proto, abych měl jak ohodnotit jeho příští desku.

1. 3121
  2. Lolita
  3. Te Amo Corazón