Victoria se chlubí producenty, ale ani to jejímu Velvetu nepostačí / Recenze

Pokud jde o Victorii, jistě půvabnou zpěvačku česko-namibijského původu, zpravidla se to dělí na dvě skupiny. Ta první se přiklání k názoru, že její předělávka hitu Hotel California od rockových veteránů Eagles, nacházející se na jejím debutovém albu z roku 2006 naprosto neoriginálně pojmenovaném This Is Me!, je nejen vkusná, ale nadmíru povedená a snad konkurující původní verzi, zatímco ta druhá se už jenom kvůli onomu takto zmršenému singlu rozhodla dát raději ruce pryč od celé desky, aby neutrpěla další psychickou újmu. Já, jak jste si třeba domysleli, se zkraje přiřadil k té druhé, navzdory skutečnosti, že z mně zjevně nevysvětlitelných důvodů se o české (pokusy o) R&B zajímám. Victoriina další deska Velvet byla propagována jak zmíněnou cover-verzí, tak dánskými producenty, kteří údajně spolupracovali s kdekým, včetně takové Britney Spears, což z nich pochopitelně dělá esa světového významu a ze samotné Victorie zároveň někoho, kdo by mohl domácí stav posunout směrem ke světovému standardu.

Victoria se prezentuje v duchu aktuálních popových trendů, k čemuž nejvíce poslouží první singl desky Boneshakin' Hot, jenž disponuje jak tanečním podkladem hodným snad i puštění po žádosti četných fanoušků, tak stejně povedeným videoklipem v režii nejpovolanějšíh Braňo Vincze. To, co ale kvalitu celé skladby, pochopitelně připadne na zpěv. Místy snad i falešně, ale především, a to se asi shodneme se všemi recenzenty, absence jakéhokoli charismatu, osobitosti a procítěnosti. Samozřejmě, Victorie nebude první ani poslední zpěvačkou, jíž se něco podobného vyčítá, ale zůstat v pozornosti při poslechu „balady“ And It’s You, to se mi jednoduše nedaří ani na několikátý pokus – asi už na to nemám věk. Nechci být příliš sebestřetný, ale jistě chápete, že deska primárně určená náctiletým slečnám nejčastěji posluchače mimo tuto věkovou skupinu nezaujme. Zacílíme-li na ni, ani tehdy nevidím příliš důvod, proč by měla Victorie zaujmout v natolik silné konkurenci, jaká v dnešním R&B panuje. Snad proto, že je napůl Češka, neokoukaná a žije deset let v Praze? To fascinuje leda tak kritiky, ne sedmnáctileté hol­ky.

Lehce přivřeným okem kladně zhodnotím píseň postavenou na „mayfieldovským“ samplu Complainin’, tu předposlední taneční Mess Me Up a ještě přivřenějším Hush, lehce pobaveným se zase pozastavím nad účasti Nironica, na poli českého R&B nejžádanějším zbožím, byť zde se objevil výhradně v roli producenta, kterému sekunduje DJ Brainy Thugg, kvůli němuž se začínám čím dál tím více bát o podobu avizovaného druhého počinu W.W.W., ale to už jsme někde úplně jinde. Velvet je deskou z větší části nadprůměrných beatů, většinou průměrného zpěvu a dokonale podprůměrného celkového vyznění, které nenechává příliš prostoru pro hledání světlých míst – tedy možných změn k lepšímu. Jestli se autorům Velvet něco podařilo, tak skutečně vyrobit album, která na první poslech zaručeně nebude znít jako cokoli, co by mělo mít původ v Česku, která jistě přiblížilo produkci v naší zemi směrem k Západu. Neurazí to, ale to je tak všechno. Nic víc od toho nechtějte.

01. Boneshakin' Hot
02. She Wanted Him
03. How Did I Get Here?