Hugo Toxxx štěká zmateně, ale nekouše / Recenze Roku psa

Jakmile se čeká na nové album z pražského vydavatelství Bigg Boss, obvykle se to na netu začne hemžit superlativy. Podle party se několikrát v roce uskuteční revoluce, hudební (nejen hiphopovou) scénu postihne zemětřesení, kompletně se změní základy celého vesmíru. Zkrátka, vydá se to nejlepší, tj. nejtvrdší, nejpřísnější, nejprogresivnější, nejzlejší, nejrapovější, nejopravdovější (… pokračujte dle svého) album všech dob. Až na W.W.W. se veškeré předpovědi ukázaly jako liché, nepravdivé, v konečném důsledku úsměvné. A jinak tomu není ani u sólové novinky Hugo Toxxxe, člena kdysi kontroverzních, dnes spíše setrvačníkově populárních SuperCrooo, ovšem s jednou naprosto zásadní výjimkou. Rok psa trpí očekávanými neduhy, ale i přednostmi „biggbossáckých“ desek, pozornému posluchači ovšem tento výlet do Hugovy duše poskytne zcela překvapivé, oddaní by řekli šokující zjištění – Hugo Toxxx je vlastně hodný kluk.

Ačkoli občas ukradne autíčko nebo rozkopne hajzl, Hugo nenechává nikoho na pochybách, že v jádru není špatný člověk. Jasně ho zneklidňuje zvrácené chování Josefa Fritzla a Kuřimská kauzaBarborou Škrlovou, z manipulace, úplatkářství a rasismu politiků se mu dělá zle, už i varuje před drogami, tvrdými, chápe, že nenávist odpovídá nikam nevedoucí cestě. Peníze, které si neodloží pro občasné výlety do vykřičeného podniku, kde s pohledem Ramba pije pivo, si střádá do krabice od bot a přitom žije šetrně a myslí na budoucnost, takže krém na boty vidí jako nezbytný. Takový je Hugo Toxxx, alespoň teda jeho jedna stránka. Toxxxův život prezentovaný na jeho prvním sólu je jedno velké zatmění – zmatení.

Třebaže mluví o nešíření nenávisti, společně se svým Jamesem Colem jako jediní zařadili do svého bookletu Hate List. Přestože nikdy nikomu neuráží matku, nedělá mu problém pracovat s lidmi, kteří pro svou ubohost u urážení mámy teprve začínají, respektive ve svém (rapovém) životě nejvíce litují toho, že nesrazili člověka jedoucího na skútru. Vrcholem všeho je pak, když řekne, že sere na Bbarák hate. V obou možných výkladech je to absurdní. Neznám z Bbaráku nikoho, kdo by nenáviděl SC. V druhém případě jde o zvláštní druh sebepopření, protože infantilní, zastaralé a ohrané výpady vůči Bbaráku nalezneme hned v několika skladbách. Podivná je především zmínka v souvislosti s „nebudeme dělat, že nemilujeme disko“, že Bbarák Crew ví hovno. Ač si nejsem přesně jistý, co je Bbarák Crew, vím to, že DJ Tuco, v Česku synonymum pro klubovou muziku, do Bbaráku přispívá více než já sám.

Jinak je to z větší části ta samá říkánka, kterou nás členové SC krmí několik let – egonanie. Snad i díky rychlejšímu BPM hudebních podkladů, Hugo občas volí až dětinské rýmy, nicméně z celkového pohledu mu nikdo nemůže upřít talent pro psaní a nepochválit jeho způsob podání. Většina hostů se může snažit, jak chce, ale Toxxxova formátu nikdy nedosáhne. Toxxx umí pracovat se svým hlasem, takže když chce být nechutný jako v obskurním nesmyslu Proč jsi pro boha na mě tak zlá?, tak takový je, když chce navodit atmosféru šeptem, tak to udělá a výsledek je silnější, než když se snaží Zverina, a je mu rozumět. Když pomineme SousedstvíVecem a Colem a zavřu oči nad Volte mě kvůli zprofanovanosti tématu, nejlepšími skladbami budiž Bertramka Anděl, svým duchem volně navazující na Svět je nádhernýDixxx, a surrealistická Letím jak holub (seru v letu, je mi fajn). Má to nápad, atmosféru i zpracování.

Pakliže vám tolik nezáleží na textech, takhle deska rozhodně naplní vaše experimentální elektro choutky. Až s podivem lze nahlížet na soupisku producentů, o nichž pravděpodobně uslyšíte vůbec poprvé, a konfrontovat ji s celkovým zvukem alba. Zajímalo by mě, jakým způsobem přivedl Hugo producenty k vytváření beatů, již se k sobě sedí tak, že by to byl nadmíru obtížný úkol pro jednoho. Nářez je Sukowachův Klaus, Marko udělal super beaty k Bude se držet huba a Sousedství, Grimaso se vytáhl s Blejt Runner*em, Wich klasicky na úrovni. O beaty se postaral i sám protagonista Roku psa, a ne zrovna špatně. Meleme, meleme kávu je ale přece jen trochu nezkousnutelný *„rammsteinovsko-rádoby-kraftwerkovský“ ú­let.

Toxxx, dalo by se říct, vydal typicky pražskou desku. Na jedné straně ji charakterizuje vynikající a progresivní hudební podklad, na straně druhé honění ega, tahání trika a z nemalé části obsahová impotence. Pro věrné jistě optimální kombinace, pro nás ostatní něco jako nevyužitý potenciál. Náznaky normálnosti objevující se po celé desce ovšem skýtají možnost změny. Toxxx už stěží tak někoho přesvědčí o své dekadenci, hustlování a podobném fantazírování – i módně zesměšňovaný Gipsy, který žil od svých třinácti nějaký čas na ulici, je v tomhle víc real. Snad si tedy sám uvědomí, že doba dětinských hrátek definitivně skončila a dospěje. Rok psa by mohl být prvním krůčkem tímto směrem, začátkem nové éry.

Hugo Toxxx – Rok psa za 300 Kč na queens.cz.

01. Boss vede feat. W518
02. Bertramka Anděl
03. Blejt Runner feat. Gyzmo
04. Sousedství feat. Vec, James Cole
05. Proč si pro boha na mě tak zlá? feat. Dara Rolins
06. Číslo jedna
07. Meleme, meleme kávu feat. W518
08. Letím jak holub
09. Volte mě
10. Bude se držet huba feat. James Cole
11. Smíchov
12. Klaus feat. Smack
13. Kočka leze dírou
14. Neřeknu nic
15. Krabice vod bot feat. Otecko
16. Jebnutý feat. Zverina
17. Ela Ela feat. Abdul 52, Şermin

Tagy: Hugo Toxxx, Rok psa, James Cole, Supercrooo, Bigg Boss

Rubrika: Recenze, 10. července 2008, Ravenak

17.27 - 10. července 2008

Trochu méně jasnosti v tom všem by to chtělo…

Recenzent by si možná mohl desku poslechnout ještě jednou. Skladba Meleme, meleme kávu nemá s Rammstein absolutně nic společného. Hugo mě tímto „džontem“ velmi překvapil. Nevím, zda-li na tom má zásluhu Sifón, Wladimír nebo náhoda, ale slyšet v českém mainstreamu slova jako NSK či Laibach, je přinejmenším potěšující. Tím poukazuji na to, že nejde o R+ styl, ale o Laibach (Tanz mit Laibach) styl, když už musíme přirovnávat. Takže ještě jednou hezky poslechnout celé a vyhledat si na internetu slova, kterým recenzent nerozumí ;-). Trochu mě děsí zvýraznění skladeb Bertramka Anděl a Holub. Proti trekům nemám nic, ale je trapné vnášet do recenze redaktorovu znuděnost a touhu po pohodičce ;-). Na druhou stranu se jedná o vcelku kvalitně napsanou recenzi, takže krom mého nesouhlasu s několika body, big up ;)

21.28 - 10. července 2008

,,Trochu mě děsí zvýraznění skladeb Bertramka Anděl a Holub. Proti trekům nemám nic, ale je trapné vnášet do recenze redaktorovu znuděnost a touhu po pohodičce ;-),, ------ wtf?)))) znuděnost a touha po pohodičce? ))) to je tak 34 kilometrů od mísy))

22.04 - 10. července 2008

Matyasz_z_Bludovic

Kup si nový krém na boty a čisti si boty :D to mě zabíjí

Klaus je taky dobrá pecka. Big up!

23.56 - 10. července 2008

co clovek to nazor

pro me je to pecka album:)a nejvic muzu SMICHOV

00.21 - 11. července 2008

Technik Merkur

Uhodil jsi hřebíček na hlavičku, skutečně je na tom nejvíc vidět W518, jehož projev zní jak od „zpěváka“ Rammstein, a co se týče Kraftwerk, opět slova W518. Díky za tvou starost, s výrazem oněch pojmů jsem dávno obeznámen. Znuděnost? Já se u té recenze celkem bavil, ty ne? Pohodička tracky? Zrovna ty dva? Ale kdeže. Možná by sis tu desku měl poslechnout ty sám. ;)

A samozřejěm díky za pochvalu. :)

01.18 - 11. července 2008

Checkni si ty Laibach, poté pochopíš, proč jsou Rammstein mimo mísu. „Rammstein jsou Laibach pro děcka, Laibach jsou Rammstein pro dospělé“ a Hugo je podle mě poměrně dospělý vzhledem k novince ;). Já měl poukázáním na tyto tracky na mysli spíše skutečnost, že se v jejich případě jedná o podstatně menší vývoj nežli značí některé ostatní treky. Nehodnotím ovšem textovou stránku věci.

07.21 - 11. července 2008

RAW má recht

V různých hostovačkách mě Hekr často zabíjel trefným rýmem a až neskutečně dobrým slovosledem. Dotoho přidej dobrou práci s hlasem (jak píše raw) a pecka je venku.
ALE ALBUM!!! přesně tyhle věci postrádá.....to je přesně ono…přehnané zveličování a superlativa pro desku která ještě nevyšla ( aby se namlsali lidi ) a po vydání ji ona revolučnost chybí.!!
Od huga sem čekal, že bude vraždit, ale bohužel. Deska mě nebaví.......­....samozdřej­mě ji nechybí kvalita a a bla bla bla .....ale jeho osobní síla v ní není.........ško­da !!!!

09.13 - 11. července 2008

Redaktore, redartore…

Když už píšeš takovýhle recenze, tak se aspoň anauč psát. Některý věty ti nedávaj moc smysl, pokud si čtenář trochu neupraví slovosled a spojení jako hlavní protagonista je naprostá mrdka. Protagonista je hlavní představitel, takže hlavní hlavní představitel je celkem srač…

A k samotný recenzi: Kdo dneska rapuje o tom, že je nula, že nic neumí nebo že je prostě nikdo? To dokážou občas jedině Bow Wave. Jinak rap je založenej na tom, že se víceméně přehání, masíruje ego a dělaj se ramena. Každej rapuje o streetu a podobnejch věcech, takže sem celkem rád, že tu je někdo jako Toxxx, kterej umí změnit téma.

10.26 - 11. července 2008

T. Merkur: Co jsem slyšel, to mi stačí. Dál mě Laibach nezajímá, stejně tak asi jako to nezajímá drtivou většinu (můj odhad) čtenářů této recenze. To přirovnání, které jsem navíc dal do uvozovek (!), proto ber pouze jako přiblížení atmosféry té skladby. O nic víc se z mé strany nejedná. V každém případě díky za tvé informace. Rammstein pro děcka, Hugo pro dospělé, chápu. Pokud jde o vývoj, tak doporučuju si přečíst recenzi na Wladimirovu desku, kde právě poukazuju na to, že vývoj, chceš-li progres, nemusí vždy znamenat to nejdůležitější při konečném zhodnocení jednotlivých skladeb.

Tommy HHJ: Přečetl jsem si to poctivě celé a neshledal jsem tam nic, co by trpělo neduhy, již jsi označil. Snad tě mohla zarazit akorát věta ve třetím odstavci týkající se toho, jak dal Hugo zajímavý způsobem dohromady různé producenty a podařilo se mu tak dosáhnout celistvého zvuku, ale tam počítám s jistou schopností čtenáře domyslet si hlavní sdělení. Není problém na tvé straně? Ostatně, nedávno jsem četl jedu esej, kde se autor vyjadřoval v tom smyslu, že v dnešní době mají lidé podstatně větší problém se čtením delšího text než autoři s jeho napsáním.

Pokud jde o hlavního protagonistu, úmyslem bylo jasně vyjádřit, o kterého protagonistu se jedná, což nebylo z kontextu úplně zřejmé. Uznávám ovšem, že se svým způsobem jedná o jazykově-logický nesmysl, tudíž jsem to opravil. Tobě děkuju za připomínku.

Máš poměrně omezené vnímání hip-hopu, respektive rapu jako takového. Egonanie je bezesporu jednou z důležitých součástí hiphopové tvorby, ale sám jistě znáš spoustu umělců, kteří nic podobného nedělají, a přesto je lze považovat za hip-hop. Problém je v tom, že vnímáš rap moc černobíle. Nemusíš rapovat ani o tom, jak jsi nula, ani o tom, jaký jsi borec. To je prosté. Poslední větu trochu nechápu. Toxxx také rapuje o „streetu“, plus nemohu souhlasit s tím, že dnes opravdu „každej rapuje o streetu“, protože opět se zde vyskytuje nemalé množství jednotlivců, kteří o streetu nerapují.

Hotovka.

13.31 - 11. července 2008

ego musi byt vzd yna prvnim miste…ale kdežéééééé

jsem somrák , vandrák , žebrám na nádraží, já jsem ten nejhorší..

14.36 - 11. července 2008

Fukkel

Vašek píše naprosto srozumitelně, ale evidentně ne pro všechny. Nesnáším text(knihu, film, muziku) který je primitivní, u kterého člověk jen pasivně proletí obsah aniž byl nucen přemýšlet. Co se týče desky, rád bych si ji poslechl, ale v podstatě mně ani moc nezajímá. Neočekávám, že by mne to nějak vzalo za srdce. A kdo si myslí že rap je o tom dělat ramena má pěkně zůžený pohled. A to ho tedy fakt upřímě lituji.

14.41 - 11. července 2008

Sakra nevím jak se mi dostalo jméno do předmětu, asi jsem fakt taky strašně ramenící se egoista :-D ))))) Ale spíš to bude přepracovanost. Jinak jsem chtěl ještě říct, že mne strašně baví, jak se pokaždé vynoří pár „rýpalistů“, kteří si musí prostě za každou cenu rýpnout na webu v diskuzi. Jak jinak. Ono z očí do očí to není vončo, že pánové??

16.09 - 11. července 2008

Matyasz_z_Bludovic

Já jsem právě čekal, že deska bude klasická bigg bossacká nuda a už ohraný styl SC, ale zase se tam našlo něco nového co mě pobavilo, známka 2– je naprosto vystihující :)

19.44 - 11. července 2008

…

„zavřu oči nad Volte mě kvůli zprofanovanosti tématu“

Nezáleží snad na tom, jak moc je téma ohrané či zprofanované, ale na tom, jak se zpracuje a podá a jaký je výsledný track (když dva dělají totéž, není to totéž). A to podle mě udělal Toxxx způsobem, který se dlouho již nikomu u nás nepodařil a nějakou dobu ani nepodaří.

21.24 - 11. července 2008

Hugo Haas

Jediné, co si vzpomínám je, že se ještě nedávno SC vysmívali všem, že si zvou na desku spoustu známých hostů a nechávají si dělat beat od Wiche. Dnes už mu nejspíš nesmrdí ani Dara (…ona teda asi nesmrdí…) Jinak tracky o holubech a pastelkách v penálu zezačátku docela bavily.

00.59 - 12. července 2008

mě na tom všem sere třeba to, jak ses mohl všude dočíst, jak bude deska revoluční a že na ni nebude jediné sprosté slovo – track s Darou byl propauzován, ostatní jsou klasicky se sprostými slovy, i když ne všechny. O to samozřejmě nejde, v kolika to je, nebo není, tady jde o klamavou reklamu a můj pohled na celé dílo to snižuje.

Nevím na kolik je Hugo dítě ulic, neznám ho, nepotřebuju studovat jak žije a jak je real. Ale myslím, že to kdysi řekl sám (možná víš až moc, trochu ti lžem). Spousty lidí ho žere za to jak je real – ono v prostředí Prahy, kde s trochou imaginace a vstřebání prostředí, dokáže ,,real hustle,, pecku napsat každý druhý, je to problém. Ovšem na Hugovi cením jednu věc a sice jeho větnou skladbu, cit pro slovosled a flow. I když mě některý pasáže nebo skladby nebaví, je v tomto Hugo mistr mistrů a za to ho cením nejvíc.

Bigg bossost bude cítit asi ze všech věcí, které od nich vylezou, takže to už neřeším. Beaty šlapou a atmosféry jsou luxusní, deska mě baví až na pár tracku, líbí se mi inovativní postupy a určitá nesvázanost v projevu – to co si dovolí ke konci tracku ,,kočka leze dírou,, je nevídané))))pam pam padadam)))

Opět mi tam ale chybí něco lidského, což absolutní strikce, tvrdost a to v čem kluci z Prahy vidí progress, na věcech bigg bossů asi nenajdem. ,,Vyrábím rap jak robot,, – to je možná přesně to co mi na tom všem vadí nejvíc. 2– bych dal zřejmě i já

01.04 - 12. července 2008

jinak nevím, jak byl myšlený krém na boty, ale podle mě, je to pěkně podaná narážka na Sime, (na myspace profilu ma v úvodníku – ,,kupte si krém na boty,, )))) No nevím, každopídně je to sranda)) a nakonec jedna poznamka – Tommy HJ – jak dlouho jsi hledal na tom článku nějakou chybu, než jsi našel spojení ,,hlavní protagonista,,? Tyhle slovníčkaře miluju)

01.36 - 12. července 2008

zpracování nic extra, a to nemluvím o tom, jestli ta skladba má dnes vůbec nějaký smysl, no, nejsem Čulík z BL, heh.

03.31 - 12. července 2008

Krabice vod bot feat. Otecko

Tenhle track je třeba úplně mimo. Kolik může asi celé SC vydělat, když hrajou v klubech a ještě si nepamatuju, kdy naposledy hráli v Ostravě. Rap v ČR není zrovna zlatý důl. Otecko – to je ten blbec z H16? Jejich nejlepší počin byl, když si do videoklipu pozvali Rytmuse, aspoň to zachránil.

Mám z toho pocit, jak kdyby dělal 8 milionů ročně. Nebo 12?

13.14 - 12. července 2008

myslim si, ze uz jsi uplne nekde jinde. jak tady obcas chodim, vidim tvoje clanky ohledne jazzu, funky, intelligent hip-hopu atd… pokud cekas od hudby kvality, ktere tyto sfery nabizeji, nechapu proc mas porad zapotrebi hodnotit rap. imho „rap“ ani hudba vubec neni, nema ambice byt hudba a je mimo misu na nej takto nahlizet. kdyz pises takove recenze, zni mi to jako by halina pawlovska zacala komentovat fotbal.

14.44 - 12. července 2008

Urak

Rozumím, co chceš říct, ale moc nechápu, jak to myslíš.

15.18 - 12. července 2008

URAK

imho „rap“ – co to je?

17.03 - 12. července 2008

RAVENAKU TY SES TOP:D

..kdo jiny by nasel odvahu na to napsat takovou recenzi…(bacha aby te nesrazili na skutriku..:D) Jinak s tim Bbarakem je to spis uz prevtipnene nez cokoli vazneho a duleziteho..nevim o tom, ze by nekoho v Bbaraku trapili lidi kolem SuperCroo..a ani nejak nema nikdo potrebu je resit:)…jen myslim, ze kluci uz by na to taky srali, ale nechcou zklamat svoje fans…:)

A JINAK NECEKANE, ALE NESLYSELA JSEM JESTE ANI PIO, NATOZ tOXICKA CHLAPECKA KLUCICKA:)) TAKZE NEVIM.

18.23 - 12. července 2008

Mimochodem

Viděl jsem včera v Marleyi G-Moneyho, a vůbec mu nebylo rozumět. Těžko říct, jestli za to mohl on nebo akustika nebo co vlastně. Chtělo by to slyšet LP.

19.25 - 12. července 2008

,,Kolik může asi celé SC vydělat, když hrajou v klubech a ještě si nepamatuju, kdy naposledy hráli v Ostravě. Rap v ČR není zrovna zlatý důl. ,,

První větu nechápu – ,když hrajou v klubech,, hrajou v klubech, na festech atd. myslis ze 30 tisíc za koncert je málo?? Spočítej si to a mluv o zlatých dolech;)

20.36 - 12. července 2008

Mě se Rok psa líbí. Nevím, co každý čekal, ale já si rozhodně žádnou revoluci nenalhával, vždyť každý musel slyšet minimálně 2 tracky ještě před vydáním ;)

Že to se sprostými slovy byl jen marketingový tah? Sprostá slova mi (ve snesitelné míře) nevadí, a jestliže klamavá reklama pomůže prodeji… byznys no, není se čemu divit.

Nej track je Smíchov, Klaus je taky výborná – Hugo tady jede dokonale. Dokonce i biggbossování mě v jeho podání neskutečně baví – „Bigg Boss to je můj label, řeknu ti proč je to top label…“ atd. Krabice vod bot mimo mísu rozhodně není! W518 byl za Santu kritizován, Hugo udělá opak a je to tu zase. Ach jo. Kočka leze dírou – to jsem nějak nepochopil :) Ale co vůbec nemůžu zkousnout, to je Zverina. Nelíbíl se mi na Vecově album, tady je to v bledě modrém. Hrůza!

A Dara je sexy :)

23.53 - 14. července 2008

jak to rict) myslim, ze tvoje receptory jsou naladeny na jinou vlnovou delku. co se tyka rapu, tak na jedne strane nezachycuji, co by zachycovat mely a na druhe strane cekaji neco, co neexistuje. a kdyz nakonec vznika skoro az vedecky rozbor neceho tak hulvatskeho jako je rap, zni mi to proste absurdne. ta pawlovska nema zadny hlubsi podtext samozrejme, proste jeji spojeni s fotbalem byla prvni absurdita co me zrovna napadla jako prirovnani.

23.58 - 14. července 2008

Andre709

pokud se ptas co je „imho“ tak je to „in my humble opinion“ pokud se ptas co je podle me „rap“ tak myslim, ze urcite vice sport nez hudba (tak jak tvrdi ten, o kterem je tahle diskuze)

00.14 - 15. července 2008

URAK

A co by zachycovat měly a na co neexistujícího čekají? :) Já myslím, že ta recenze je naprosto srozumitelná a nic složitého bych v tom nehledal. Hulvátský rap se určitě také dělí na dobrý a špatný.

11.05 - 15. července 2008

napr… Proc si proboha na me tak zla? jsi oznacil za obskurni nesmysl – podle me je to hodne dobry track, ma skvely beat, feeling, tema i zpracovani je samozrejme jake je – klasicke rapove, sproste. takze chapu ze od tracku cekas vic, trochu urovne, inteligence nebo ja nevim ceho, kdyz se ti dara zda nesmyslna… jinak s tebou naprosto souhlasim, i hulvatsky rap se deli na dobry a spatny, ceska republika poseta wannabegs budiz nejlepsim prikladem.

12.05 - 15. července 2008

urak

Já si právě nejsem vůbec jistý, jaké to má téma, o čem ta skladba vlastně je – proto obskurní. Je to povídání páté přes deváté (ještě víc než Autoerotika, ale ta zní aspoň líp – neštve mě to po několika vteřinách). Beat není špatný, feeling to má naprosto zlý – mamka Dara je spíš k smíchu než cokoli jiného, ale budiž… Zpracování je jistě sprosté, to uznávám, ale přesto mi ani jedno z toho netvoří nic, co bych považoval za klasicky rapové.

Inteligenci a talent samozřejmě hledám v jakémkoli rapu, to jsou zkrátka věci, bez kterých se v „umělecké“ sféře neobejdeš. Ať už děláš ten hulvátský, nebo jakýkoli jiný rap – tohle je ten faktor, který odlišuje kvalitu od zbytku.

Samozřejmě ti to může být jedno, já taky poslouchám muziku, o níž si nemyslím, že by to byla ryzí kvalita, ale když už o tom mám psát, tak se snažím, ať tam recenze je objektivní, tzn. že se nestane, že dnes napíšu něco a zítra si budu myslet něco jiného, protože mám zrovna jinou náladu. Mé recenze budou pochopitelně psány z jiného pohledu (asi přísnějšího), než který zastáváš ty, ale jejich hodnotu to podle mě nesnižuje.

21.57 - 15. července 2008

Big Boss

Výsledek je asi takový, že bych si místo Roku psa radši za 250 objednal Repertoár. Ten se dá poslouchat i po několika letech od vydání.

…30 k za koncert – jestli to bude stačit na vilu v Praze, tak je to dost…

Recenze je OK.

11.14 - 16. července 2008

okok, jsou veci na kterych se proste nemuzeme shodnout, treba s tou inteligenci – nemyslim si, ze je v „rapu“ zas az tak smerodatna, spis bych rekl napaditost a ta nemusi mit s inteligenci nic spolecneho. ikdyz nemam rad skatulkovani tak jsou pro me absolutne jine kategorie treba bpm vs. papa fini a prislo by mi nelogicke je hodnotit stejnymi meritky.

17.25 - 16. července 2008

urak

To máš samozřejmě pravdu, ale když někdo mele zcesty, tak je úplně jedno, zda je to bpm, nebo fini, víš, co myslím… Říkat se tomu dá jakkoli. Já s tím problém nemám, když se někdo bude jednoduše prezentovat třeba battle albem a bude to inteligentní, nápadité, pádné, cokoli, tak je to fajn. Ale myslím, že jsou měřítka, která by měla platit pro všechny alba a kapely.

1/2
20.51 - 20. července 2008

Ravenak

„A jinak tomu není ani u sólové novinky Hugo Toxxxe, člena kdysi kontroverzních, dnes spíše setrvačníkově populárních SuperCrooo“ – To myslíš vážně?

„Ačkoli občas ukradne autíčko“ – nemluví o sobě, ale o lidech v jeho hoodu.

„Neznám z Bbaráku nikoho, kdo by nenáviděl SC“ – proč v bbr nenajdeš snad rok zpátky ani zmínku o SC? Proč je ignoruje Affro v 5. elementu? Proč udělal reportáž z koncertu Method Mana v Praze a v prostřihu byly ukázky z shows všech účinkujících, ale o SC tam neřekl / nepustil nic? Neřekl bych teda Bbarák hate, ale Bbarák ignorace..

„obsahová impotence“ – to snad ne :-)

„Toxxx už stěží tak někoho přesvědčí o své dekadenci, hustlování a podobném fantazírování – i módně zesměšňovaný Gipsy, který žil od svých třinácti nějaký čas na ulici, je v tomhle víc real.“ – Toxxxe srovnávat s Gipsym? Pfffffff, bud sem mimo já, nebo ty.. Nebo jestli je vystupování na Nově po boku Ewy Farná real, tak prosim. Minulost je podle mě pasé, řešíme přítomnost. K tomu jestli je Toxxx real, nebo ne se nebudu vyjadřovat vim svoje, at si to kazdy domysli, jak chce..

Ty se třeba nemrdáš na Bude se držet huba? Phatův refrén, Toxxxovy bars i Marko beat sou podle mě naprosto TOP, ne? Ta Abeceda ti nepřijde tvrdá?

Číslo Jedna nebaví?

Smíchov taky ne?

Ela Ela? Nevyjádříš se k Abdulovi po 11ti letech na majku?

Skrytej trek Plachty taky nic?

23.20 - 20. července 2008

1/2

„To myslíš vážně?“ Naprosto.

„Nemluví o sobě, ale o lidech v jeho hoodu.“ Jo?

„Bbarák ignorace.“ Klidně. V každém případě se to nevylučuje s tím, co jsem napsal.

„obsahová impotence“ Jo.

„Minulost je podle mě pasé, řešíme přítomnost.“ Kdybych u Toxxxe řešil minulost, vypadala by ta recenze úplně jinak.

„Ty se třeba nemrdáš na Bude se držet huba? Phatův refrén, Toxxxovy bars i Marko beat sou podle mě naprosto TOP, ne? Ta Abeceda ti nepřijde tvrdá?“ Nepřijde, naprosto top není.

„Číslo Jedna nebaví?“ Vůbec ne.

„Smíchov taky ne?“ Ani ne.

„Ela Ela? Nevyjádříš se k Abdulovi po 11ti letech na majku?“ Není třeba.

„Skrytej trek Plachty taky nic?“ Nic.

Díky za tvůj čas a příspěvek. Užívej desku.

1/2
01.23 - 21. července 2008

Ravenak

Chápu. Prijde mi, ze ty recenzi prostě něco chybí, ale rozhodne se da oznacit jako recenze. Naproti tomu, co předvedli na webu ehh.cz. V par vecech se nase nazory asi rozchazeji, ale to je v poradku. Taky uzivej. Ela

19.56 - 23. září 2008

jécheche

trochu pozdě, ale přece… tak s tím Laibachem, to je fakt dobrý lapsus. tyvoe, vždyť je tam jmenuje přímo v textu! :/ … no nic, tohle je sice celkem úzce žánrově zaměřený server, ale i tak bych u člověka, který se z ňákého pofidérního důvodu rozhodl prezentovat na netu, očekával alespoň základní všeobecný hudební přehled…

01.14 - 18. října 2008

měl jsem možnost porovnat Bengoro a rok psa.A můj závěr......?Myslým si že to hugo Rytmusoj velice slušně a decentně naservíroval.Hlavně s tím krémem na boty třeba by měl opravdu začít šetřit.Akorát mě mrzí že jsem mu nepřispěl do krabice od bot na nájem na studio.

01.46 - 22. května 2009

Ravenak…

Po druhý-třetí recenzi na BB album co od tebe čtu musím říct že budto to je náhoda nebo skladba z Orikoule DRBY je přesně o tobě…na jednu stranu je hrůza že přispíváš nekonečně kriticky na BB alba a už to snad není víc než jakejsi osobní sklon je jebat už jen z principu snad i za to že choděj pravidelně na záchod, na druhou stranu ti děkuju za to že si napomohl k tomu udělat takovej srandovní song… Samozřejmě je super že je nehypuješ uplně automaticky ale tvoje recenze sou fakt nasáklý jakýmsi osobním odporem k BB scéně…kua dělaj jen svojí práci…

Bohužel musím konstatovat že TY svojí práci dá-li se věčné schazování konkurece tvých oblíbenců nazvat prací, děláš špatně…a doporučoval bych ti budto přestat ventilovat v podstatě pivní názory takovouhle oficiální cestou a šířit je jen v hospodě u piva nebo začít přemýšlet o tom že recenzent nesmí(resp. neměl by…) tak okatě dávat najevo že k recenzované věci má automaticky negativní vztah…

server musicserver je svými „zvláštními“ recenzenty už proslulý ale na tebe a tvoje myšlenkový metance maj sakra lán cesty

měj se a zamysli se nad svou „prací“…

P.S.:BB je mi u zadku, ty lidi my vlastně sou dost nesympatický…na­dávej jim jak chceš jen to nedělej pod hlavičkou „oficiálního serveru“ to je neprofesionální…, vlastně ani nerozumím HH, jen sem se dostal k jejim deskám a chtěl zjistit co se o tom píše a narazil na tvoje recenze a sem zděšen že to o čem na deskách melou je opravdu realita :D

v podstatě by sis měl založil něco jako „ravenak.blog.cz“ a tam pouštět svoje osobní názory…ale jak říkám dělat to pod hlavičkou web magazínu to je hustý