Pezet-Noon – Muzyka Powazna / recenze

Je to už nějaká doba, co dvojice hiphopových mistrů z Polska představila svou debutovou desku Muzyka Klasyczna a ukázala světu, v čem je síla polské muziky. Ano, řeč je o instrumentálním mágovi, pro mnohé nejlepším vůbec Noonovi, který se proslavil hlavně jako dvorní producent warszawských Grammatiků a nenápadném, leč ultra aktivním rapperovi s nezaměnitelnou flow, též dnes snad už ex členem kapely Płomień 81 – Pezetovi. Uf to byla věta. Deska Muzyka Klasyczna vyšla v roce 2002 a získala si svým zvukem s parádním rapem spoustu funs i mimo samotné Polsko. Dnes, téměř dva a půl roku po debutu vydávají desku druhou, nazvanou Muzyka Powazna. A jakýže tedy je druhý počin toliko oslavovaných borců? Pěkně po pořádku. Deska obsahuje celkem 16 tracků, podivně je intro umístěné až na druhé místo v tracklistu, ale i to má svůj význam. Své místo si tady našly i dva, v průměru půl minutové, skity. Asi nejzajímavější záležitostí desky jsou tracky To Tylko Raz 01 a 02 a Retro 01, 02 a 03. Oba tracky To Tylko Raz jsou postaveny na téměř stejném instru, ale naprosto rozdílném textu. To samé platí pro pecku Retro, která se na desce objevuje hned třikrát. Retro má instro třikrát naprosto identické, což může na někoho působit lacině, ale věřte, že v celkovém konceptu desky to působí naopak velice zajímavě a příjemně. Kromě těchto dvou, vlastně pěti zajímavých tracků se na desce samozřejmě objevuje i řada dalších kvalitních válů. Za zmínku rozhodně stojí pecka Nie Jestem Dawno, která se dočkala i video verze a na desce se objevuje také v remix verzi. Dále bych zmínil W Branzy, Szosty Zmysl, nebo pecku Dzis. Celkově deska nedělá ostudu svému názvu, je pojata hodně ‘powazne’, melancholicky, až možná trochu smutně, což je pro mě, po velice živém předchozím albu, trošku zklamání. Neříkám, že je deska špatná to v žádném případě, ale podle mě nedosahuje kvalit Muziky Klasyczne. PezetNoonem, první deskou nasadili laťku hodně, hodně vysoko a podle mě se jím ji nepodařilo přeskočit. Ovšem, tento názor nesdílí každý, že Khomo. :) Každopádně je to deska dobře udělaná, hodící se spíš na podzimní deštivé večery, než do dnešního ‘parného’ léta. Za poslech stojí.

Bodově 7 / 10

Tagy: Pezet Noon, Muzyka powazna

Rubrika: Recenze, 10. července 2004, Ady