Večírek Skoop Entertainment s narozeninovým dortem Little Brother / Reportáž z koncertů

Takovou oslavu narozenin, jakou měla ve středu 20. února v Lucerna Music Baru hlava zřejmě nejschopnějšího českého labelu Skoop Records – Little Big Rob, by si mohl přát každý fanoušek rapu. Toho večera se tam totiž odehrál koncert několika hvězdných jmen, jimž jako ta pomyslná třešnička na dortu vévodila dvojka ze Severní Karolíny Little Brother. Vedle ní pak byla možnost zhlédnout i půlku rozpadnuvších Tha Alkaholiks J-Ro, překvapivě vystoupivší Cali Agents, detroitskou spojku Royce Da 5’9”, ladies Cha Cha a Gail Gotti (s doprovodem manželových chráněnců). A abychom už tak slušnou sestavu uzavřeli, ještě musíme zmínit liberecké poety BPM a domácího Nironica a Indyho, který měl bundu jako pán. K tomu si nezapomeňte přičíst vstup zadarmo, a máte akci, na níž hip-hop rozhodně nevypadal mrtvý, jak sdělil během svého proslovu muž v kůži Rob, a na níž se bezpodmínečně bude dlouho vzpomínat. Happy birthday!

Ať už se zaměříme na lidi v publiku, nebo na hudební persóny, můžeme říct, že hip-hop možná nikdy nebyl tak úplně mrtvý, ale rozhodně dnes žije velmi schizofrenní život. Kvůli absenci vstupného se přišel podívat opravdu každý možný, včetně na pódiu se pohybující tancechtivé slečny, kterou statní muži z LB naprosto elegantně zpacifikovali. Naštěstí každých nebylo tolik, aby to překročilo únosnou hranici, takže má největší obava zůstala nenaplněna a atmosféru tak nemohu označit než za velmi, velmi dobrou. Dorazivší „předskokany“ pak můžeme vymezit mezi dva krajní póly, jenž na jedné straně představuje údajně sličná, nezáživná, až podezřele mimo mikrofon rapující Gail Gotti, a na druhé třeba jako prvně vystupující BPM. Těm předal prostor deset minut po deváté doposud výborně hrající DJ Tuco a jejich pražská premiéra tak mohla začít. Lipo předtím avizoval, že by chtěli zvrátit přesvědčení, že nejsou koncertní kapelou, a pokud porovnám Olomouc se středou, musím říct, že se jim to celkem podařilo. Výběr vhodných skladeb podpořila chytlavější instra. A i když mají své nejlepší koncerty ještě jistě před sebou, za Lucernu se stydět nemusejí. Upřímně obdivuju jejich odvahu a hlavně chuť prezentovat svou tvorbu tímto způsobem. Jedinou připomínku bych měl k interpretaci při jiných podkladech. Rap by měl jim měl odpovídat, netřeba proto dávat tolik důrazu, vzdychu. Happy birthday!

Další dění už šéfoval DJ Wich. J-Ro zmizel tak rychle, jako se objevil. Nironic už zůstal o něco déle, přičemž si přizval i Indyho, aby rozpumpoval dav. Nutno říct, že se mu to i dařilo. Kamarádi Cali Agents potěšili hned v úvodu hitovkou The Anthem a jejich part v každém případě patřil k těm lepším, což už se nedá říct o zmíněné Gail „Motherfucking“ Gotti a jejího doprovodu v podobě Tangled Thoughts. Hezky oblečený Royce Da 5’9”, jemuž vedle parťáka pomáhala i kolegyně s francouzským lookem a.k.a. rádiovkou na hlavě Cha Cha, nastupoval jako hvězda, nicméně odcházel jako nuda, která svou reputaci uhájila pouze díky zahrané bombě Boom. Program nabral zpoždění, ale to při tolika mužích a ženách za mikrofony nepřekvapuje. DJ Flash se staví konečně něco více po jedenácté za gramofony, zbývají minuty. Happy birthday!

Little Brother, které vedle fotografa, kameramana doplnil skvělý zpěvák Darien Brockington, si neberou servítky a hned ze startu pořádně přikládají pod kotlem. Dle očekávání zaznívají především písně z aktuální desky GetBack jako například Dreams, Extrahard a samozřejmě i Good Clothes, nicméně ke slyšení byla i starší tvorba, která jednoznačně gradovala s peckou Lovin’ It. Nasazení na pódiu prostě vražedné. Netušil jsem, že do jejich spíše pomalejší, soulovější muziky lze dát tolik energie. Tanečky, poskoky a další show vzbuzující pohyby mají styl, a je to znát. Při pohledu z vrchního patra to dole vřelo, ovšem ruce se rozhýbaly i nahoře, a to tak, že si to felák LB musel vyfotit. I s přídavkem se jejich čas nepřechýlil přes plánovanou hodinu. Že by to někoho mrzelo, si nemyslím. Koncert Little Brother v Lucerna Music Baru byl po všech stránkách ne uspokojivý, ale zkrátka výborný. Zvlášť pozitivně hodnotím účast D-Brocka, který se perfektně hodil k rapu Phonteho a Pooha a dodával tomu další (melodičtější, hudebnější) dimenzi. Povedené, i v té záplavě minulých i budoucích celebrit. Neopakovatelné… A Happy Birthday!

Fotky
Videozáznam

Tagy: Lucerna Music Bar, Little Brother, Skoop, Cali Agents, J-Ro, Cha Cha, Gail Gotti, Royce Da 5'9