Vladimir 518 maximálně maximální, přesto prázdný / Recenze desky Gorila vs. architekt

Cukr. Káva. Brož. Cigára. 518. Praha. Na cimbály. Je magie. Jsme mafie. Hip hap hop. Ring Ding Ding. Tma. Jau. Zbláznil jsem se? Ne, to jen Vladimir 518 vydal svůj debut. Ten druhý, v současnosti spíše ten první člen PSH, šéf pražského labelu Bigg Boss, ilustrátor, mnohými považovaný za intelektuála, se na něm rozhodl představit svou rozdvojenou osobnost: Přes den Architekt, který vymýšlí, tvoří, staví, buduje, večer Gorila, která se nechává unášet vlastními pudy a ničí, boří, likviduje. Pokud jsou však Architektovy schopnosti na takové úrovni, v jaké se nachází jeho deska, nechápu, na co je třeba Gorily, k čemu je její síla. Stavba se zbortí sama od sebe. Stačí jen poslouchat.

Když Vladimir přestal šeptat a začal blbnout v písni Moje řeč od PSH, bral jsem to jako přechodnou záležitost, jež se jistě časem ustálí v něco lépe poslouchatelného. Po poslechu Rap’n’Roll již bylo jasné, že jsem se mýlil, a když jsem slyšel Gorila vs. architekt, vše dosáhlo maxima. Že většina scény má potíže s rapem, to netřeba dále komentovat. Jakmile však myslíme V518, je nutno zvednout červenou. Představme si divadlo. 518 stojí na jevišti, režisér uvažuje o obsazení hlavní role. Brož nedokončí ani první part, a už letí. Důvod? Přehrává. A to tak, že by ho vyrazili i z toho nejexpresivnějšího souboru. Jeho totální, absolutní, maximálně maximální, ve všech směrech přetažený styl rapu zní neuvěřitelně neuvěřitelně. Tlačí na pilu, strom se láme vedví. Pro další stavební účely stěží použitelný.

Strom se mění v třísky, když dojde na obsah rapu, na sdělení v textech. Mám lepší dichotomii, Dítě prázdnoty vs. (sic!) Santa Klaus: Dítě prázdnoty žvatlá, slova i v kontextu prázdná, ploché – i když pár slušných obratů se najde. Santa Klaus nabývá nejzřetelnějších obrysů ve vrcholech Nemůžu se zalíbit všem a Santa Klaus. V prvním případě 518 patrně nepochopil vůbec nic z hudební kritiky. Umělecká kritika nespočívá v tom, zda se autor recenzovaného díla líbí, nebo nelíbí. Hudební kritici – s výjimkou jistých – neprosazují své vlastní koně a nepotápí své neoblíbence, respektive „oblíbence“ své konkurence. Kritik se nad všechny sympatie a antipatie povznáší, nerozhoduje na základě ničeho jiného než samotného počinu. Druhý případ, případ pokrytectví. Dobře se bavím, když se Vladimir stylizuje do role rozdávačného Santa Klause se slovy: „Kdybych chtěl dělat keš, pochop, nebudu dělat rap“. CD’s se obecně méně prodávají. To je dobře známý fenomén, jenž obsahuje každá aktuální učebnice mediálních studií, nehledě na množství publicistických článků. Dobře známý je rovněž i fakt, že CD je dnes spíše pozvánkou na koncert. A pokud si 518 vezme za hodinu čisté práce více, než někteří lidé vydělají za měsíc, o čem to proboha mluvíme?

I třísky však mají něco do sebe, pakliže se zaměříme na podklady. Vladimir se nechal slyšet, že by rád energičtější beaty, a vybral si opravdu skvěle. Co se beatů týče, jedná se o jedno z nejsilnějších alb poslední doby. Jak u přehledu Pražských producentů, kteří jsou top, tak u dalších instrumentálek typu Václavák od DMX Krew se svou chytlavou disco osmdesátkovou basovou linkou, „sifonovina“ Chci k ohni blíž, Enemyho retroswingový nářez H.C.H.B., a i ten Trafik něco už svede, se znova a opět potvrzuje, že s produkcí nejsme daleko od světové úrovně. S ohledem na výkon pozvaných hostů už nicméně Vláďa tolik šťastnou ruku neměl. Kateřina Winterová a Lešek Semelka sice bodují, byť každý svým způsobem, ale kliďas Orion a hejkal Ivan Hoe přišli jistě z říše omylů. A že Hugo Toxxx se po nepříliš dobrých ohlasech z doby K.O. Kru vrací ke graffiti tematice, zajímavé.

Zatímco poslech Gorila vs. architekt jsem snesl jen s obtížemi – pocitově jsem se nacházel někde blízko deprese, kdy člověk nabývá přesvědčení, že nic na světě už nemá smysl, a blíž k situaci, kdy se dosavadní skepse rozplývá a chuť k životu se navrací s tím, že je spousta důležitějších a zajímavějších věcí než Vladimirova deska -, skladbu H.C.H.B. se zvrhlým nadšením poslouchám od začátku psaní této recenze, což mimochodem podstatně převyšuje celkovou stopáž desky. Kabaretovina H.C.H.B. perfektně vykresluje atmosféru alba, cirkusu, který se však nejmenuje Humberto, ale podobou spíše připomíná béčkový horor, kdy se šaškové zjevují v nočních můrách a lidé na pódiu mizí, aby se nikdy nenavrátili ke svým rodinám, aby svůj zbytek života prožili v okovech čištěním sloních výkalů. Vladimir coby kouzelník, principál, šarlatán, Ivan Hoe coby jeho vousatá žena se zálibou ve zpěvu. Vzácný případ, kdy originalita neznamená sama o sobě to nejlepší, vše.

Hodnocení: 4

02. 518
03. Václavák feat. Kateřina Winterová
04. Pražský producenti jsou top
05. H.C.H.B. feat. Ivan Hoe
06. Gorila
07. Nenechám si vzít svůj klid feat. Orion
08. Kung-fu rap feat. X-Kmen
09. Děti prázdnoty feat. Lešek Semelka
10. Nemůžu se zalíbit všem feat. Ivan Hoe
11. Smíchov – Újezd feat. Hugo Toxxx, Orion
12. Nespoutáš mně feat. Ridina Ahmedová
13. Santa Klaus feat. Bony a klid
14. Vítěz sebere všechno feat. James Cole, LA4
15. Chci k ohni blíž
16. Boogie Down Praha

Tagy: Vladimir 518, Gorila vs. architekt, PSH, Ivan Hoe, Sifon, DMX crew, Bigg Boss, Santa Klaus, Enemy

Rubrika: Recenze, 12. února 2008, Ravenak

05.26 - 12. února 2008

Kritik se nad všechny sympatie a antipatie povznáší…

Tvá recenze je ale zářný příklad toho, že jsi se buď zapoměl povznést, nebo jsi obsah textů a desky vůbec nepochopil. V obouch případech z toho vyplívá, že by jsi si od práce hudebního (jak píšeš „uměleckého“) recenzenta měl minimálně odpočinout. Sleduju u tebe už asi u třetí recenze či reportu syndrom stařecké zapšklosti. Pročti si prosím po sobě třetí odstavec recenze, mě osobně tam několik vět nedává úplně smysl. Čest objektivní novinařině aneb potrefená kachna nejvíc kejhá.

09.58 - 12. února 2008

mmmmm

ja na metancity recenze neberu vubec vazne ja vlastne recenzu neberu vubec vazne a vlastne je ani nectu…ten jsem proletel na znamku 4…whatta hell? Tavenak se utapi ve „svem“ svete nejake „sve kvality“…ja cenim praci se kterou interpret a nejen interpret mel..rozhodne me deska nejakou dobu bavila..

10.30 - 12. února 2008

No, je to tvůj názor. Ale některé věty mi připadají trochu mimo.

Pro srovnání můj pohled.

10.54 - 12. února 2008

no

i to může být pohled.Tady jde o to, že spousta lidí, který te ted tady budou moudrovat, tak počítám, že tu desku ani neslyšeli celou nebo maj nekde ucet na foru a tudíž sadármo a to je ten problém.

jinak rozhovor a recenze u nas na webu. cream.cz

11.01 - 12. února 2008

Recenze

jsou zcela beze smyslu, každý si na tu určitou danou věc utvoří vlastní názor a nemusí souhlasit s recenzentem…

Ady Ikona k nicku: Ady
11.10 - 12. února 2008

Nemuzu se zalibit vsem …

Znam hodne lidi, kteri o tehle desce rikaji, ze se jim nelibi. Ti tady ale komentar nenechaji. :)

Kazdopadne pro me je Vladimiruv debut presne to co jsem od nej chtel dostat a dostal. Rap jede, beaty řežou a rozhodne nejlepsi cover za nekolik poslednich let. 518 neni zadny novacek a jeho styl je specificky, originalni. Kazdy jej zna a komu se nelibi, at si tuhle desku nekupuje.

Nesplichej to na zed ty hero. :)

12.26 - 12. února 2008

RAVENAKU VAZ SLOVA…

..TADY UZ SE SCHYLUJE K BOJUM…

16.11 - 12. února 2008

souhlas…

…s karlem.i když se najdou jedinci kteří odsoudí dobrou desku jen proto že s daným interpretem nesympatyzují.ale to už je zase jiná písnička

16.19 - 12. února 2008

soudci aka slinojedi

nevím kdo dal privilegium všem internetovým soudcům, ale vím že Raw má často tendenci interprety jistím způsobem odsoudit.....ale proč ne …je to jeho názor na danou věc..........K des­ce: nepochybuju, že se Vláďa na desce vyřádil, ale to ještě neznamená, že je zajímavá.
Vladimír mi nejeden krát dokázal, že je člověk který umí svým projevem dát každému treku osobitost a hlavně pocitovost...­........na téhle desce ji postrádám. Co jiného by mi měla muzika dát než silný dojem ať už jakýkoli!… chtěl jsem silné překvapení a dostal kinder vejce bez hračky uvnitř.......­..pražský standard........

17.20 - 12. února 2008

no

takhle zlej jako vašek bych asi nebyl, ale taky mě to nebaví

jinak rave, ivan hoe je král )

20.35 - 12. února 2008

mno..

zajímavá diskuze, každopádně desku jsem neslyšel. jenom to co vyšlo na myspace, mě celkem pobavilo, my tu hráli na cymbály, Wladimir má hodně velkou slovní zásobu a tu plně využívá, jenom asi nejsem na tolik duchaplný, abych zachytil všechny jeho myšlenky. W518 je jistě originální, jenom jestli si z toho dnešní společnost je schopna něco pobrat… A Ivan Hoe? neslyšel jsem ho, možná jednou na youtube? a pobavil mě. JENOMŽE CO MI NECHUTNÁ TO NEŽERU A ANI NEVYHLEDÁVÁM, ABYCH SE Z TOHO POBLIL ;)

21.18 - 12. února 2008

LeryOne

POZOR: Ivan Hoe není Ivanhoe

23.51 - 12. února 2008

ne??a kdo??

00.10 - 13. února 2008

Ivan Hoe vs Ivanhoe

ano jeste tem co to nevi, Ivanhoe z Tesina neni Ivan Hoe na recenzovanem albu.

PP: V playlistu jsem našel ještě jméno Ivan Hoe, kdo to je?

Vladimir 518: Na první desce PSH Repertoár zpívá ve dvou věcech David Čokoláda. Už tehdy přišel s Davidem do studia Ivan, ale v té době ještě nebyl dost otrkaný. Každopádně jsme se seznámili a až do dneška žvanili o tom, jak spolu musíme něco udělat. Konečně to přišlo, Ivan Hoe je velkej přirozenej pěveckej talent.

10.28 - 13. února 2008

Mě se to docela líbí, některé tracky jsou slabší, některé lepší, rozhodně je to dál než album od LA4

10.41 - 13. února 2008

Fosko díky

díky za upozornění, toto podobání jmen je hodně blbá věc…

12.04 - 13. února 2008

Tahle recenze je poměrně ostrá, avšak v mnoha ohledech sdílím stejný názor jako vašek. Wláďa pro mě byl vždycky obrovská osobnost, již od dob aktivního writingu. Cením jeho práci, od téhle desky jsem však čekal o dost více. co se týče rapu, tak mě nemůže bavit jeho roboticky monotónně přísný a přehnaně maximální projev. A to v jakemkoliv beatu, v jakékoliv náladě, vlaďa zapne ,,on,, a jede výrobní linka. Je to přetažené, ta přísnost (forma) postráda obsah, který by ji dodal na věrohodnosti. Čekal jsem, že člověk jeho typu a formátu, jenž stál u zásadních milníků scény pražské (rap i graffiti), tak potažmo celé scény u nás, přinese do hry více života. Chápej tím, více osobních věcí, něco z čeho bych cítil jeho velikost. Z toho co mi naservíroval cítím přeevším prázdná hesla, kterým se nedaří slepit se v něco většího a smyslného. Cítím cirkus, disko disko. Beaty šlapou krutě, možná proto mě desku baví poslouchat, tenhle element zaplňuje prázdnotu textů, pořád je to ale díra, kterou moje ucho nepřeskočí. Nejlepšími věcmi jsou pro mě bezesporu Smíchov-újezd, který má skvělý beat, luxusní příběh, atmo a ten break když Wláďa jede policejní károu, ten nemá chybu, geniální. Tohle chce klip. Toxxx se blýskl jedním ze svých nejlepších, ne-li nejlepším featem. Dále mě zabíjí klasická ,,tužící,, věc Boogiedown Praha. Beat, který tady Wich vykouzlil je unikátní. Tohle hodně cením. Pražští producenti jsou top – Sifonův beat a petjednaosm běžící lesem – tady jeho slova dávájí vizualitu, která ve většině věcí chybí… Love z desek – koncert – Rawe vystihl presne, není co dodat. Tahle deska má skvělou šlupku, za kterou můžou beatmakers, rozkýve tě, bohužel, u člověka jakým je Wladimír mi jenom kývat nestačí. PS: Orion opět projevil, že by se měl věnovat raději jenom chlastu a mikrofón pověsit hodně vysoko na hřebík.

12.10 - 13. února 2008

moje parketa to neni

vyfetěné tracky!

13.36 - 13. února 2008

je to tak…

2 khoma: na chřestu jelo na pozadí na video pro smíchov-újezd. jestli to bude i ofišl music video flick netuším…

jinak méněvíce souhlas s khoma a ravem. beaty vraždí, kor v klubu… hodím jenom z koncertu (výjimečně jsem si odnesl docela velký obraz o desce aniž bych měl doma CD). křest byl každopádně bezva show (ale krapet dlouhá), která tu snad nemá v obdoby.

14.42 - 13. února 2008

Můj problém

spočívá v tom, že jsem se rozhodl dělat hudební kritiku upřímně a tak, abych se sám za sebe nemusel stydět. Z toho důvodu jednoduše nebudu psát oslavné texty na něco, co nepovažuju za dobré a co se mi nelíbí (to jsou dvě rozdílné věci, které činí objektivitu objektivitou!!!).

Při pohledu do této diskuse musím říct, že drtivá většina vůbec neví, jak s takovou kritikou naložit. Někteří dodnes pátrají po jejím smyslu, jiní neustále operují s tím, že to, co tady píšu, je pouze můj názor.

Hudební kritika má smysl, má jich dokonce několik, ale nejdůležitější z nich je ten orientační. Hudební kritiky pomáhají tvarovat názory, kritici poukazují na věci, kterých si ne každý musí všimnout. Každý si všimne něčeho jiného (to je ta subjektivita!).

Samozřejmě, že můj názor je subjektivní, ale pro mě má v případě této recenze objektivní platnost (tzn. že se mi např. nebude zdát Vladimirův rap dobrý ani dnes, ani zítra a dost možná nikdy, pokud bude pokračovat v tom, co dělá). Nedělám si nároky mluvit za kohokoli jiného než za sebe a plně respektuju názory jiných lidí. Příklad: Adymu se deska líbí, mně ne. Tím vše končí, dál zůstáváme dobří přátelé.

Hudební kritici nejsou soudci. Soudci vykonávají úlohu systému, jejich verditky jsou platné za každé situace, pokud je nezpochybní vyšší orgán. Hudební kritici jsou spíše státní žalobci nebo obhájci v tom smyslu, že SOUDCE je VŽDY jen a pouze posluchač. Já ti mohu maximálně zprostředkovat můj pohled na věc, rozhodnout se musíš ty. To je celé.

Co se týče mých sympatií a antipatií, Vladimira stěží osobně znám. Nejsem si vědom žádných osobních sporů, které bychom proti sobě měli. Stejně tak to z mé strany zůstává i po této recenzi. Jde jen o hudbu, proboha. Vladimirovu desku nepovažuju za dobrou, ale to nic nemění na tom, jak přistupuju k Vladimirově osobě. Nestáváme se nepřáteli, nebudeme se pomlouvat. Jednoduše v tom není nic osobního.

Kdybych já byl umělec, daleko více by mě těšily podobné kritiky, jakou jsem napsal já, než patolízalské ódy. Nikdo není dokonalý, vždy je co zlepšovat. Samozřejmě si o jistých kritikách můžu myslet své a nebudu je považovat za relevantní, ale každopádně se s každou výtkou nějak vypořádám. Jinými slovy, další smysl kritiky je ten, že pomáhá

14.42 - 13. února 2008

že pomáhá samotnému autorovi recenzovaného díla.

15.09 - 13. února 2008

joou khoma, )Ujezd je hodne dobry song

15.14 - 13. února 2008

Rave vede

Přesně Rave vystihnul o čem je kritika. Recenzenti jenom nějak zformulujou to co viděli a slyšeli a záleží jenom na konzumentech(pos­luchačích) zad-li budou vyhledávat další recenze, pokud se jim tahle nelíbila, nebo je nějak recenze zaujme a nakonec si koupí desku. Navíc v dnešní době si opravdu radši zajdu na koncert než bych si měl kupovat desku. Přece jenom z koncertu je opravdu vidět co interpret dokáže a jak moc na věci makal.

17.22 - 13. února 2008

koncerty

2 lery1: já si osobně teda z koncertů odnáším v lepším případě jenom načichlé hadry :-) texty jdou málokdy zachytit a rozhodně je nedokážeš posoudit a hip-hop je pořád dost o tom verbálním sdělení. navíc hodně záleží na zvuku, což je v ČR značná slabina. z koncertu si odnášíš jiné dojmy než z poslechu desky. takže ty poslední dvě věty beru trochu s rezervou.

na tohle narážel W518, dokonce i P. Diddy, mám pocit, něco podobného blekotal v shotu proti pirátství na MTV :-) koncert (tour) a deska jsou součást většího celku. proto jsou recenze, ale i různý ohlédnutí (s nutnýma fotkama).

2 rave: a co ta zmínka o metanu ve Streetu a booklety na Nosáčích (Bigg Boss release)? :-p (tak pro odlehčení)

22.42 - 13. února 2008

Freez

No taky by mě zajímalo, jak se tam dostal ten Taveňák. Chceme skandál! .)

23.31 - 13. února 2008

Freezing..

no z těch koncertů jsem na tom asi podobně ale tím jsem chtěl hlavně říct, že když chci někoho podpořit tak zajdu na ten koncert..

13.06 - 14. února 2008

Udelej recenzi na nove EP od Nironica, to je super :)

19.02 - 15. února 2008

s recenzí si dovolim nesouhlasit, je to dobrá deska, ale nektere beaty sou hrozne, original jedina moznost

10.23 - 18. února 2008

každý má asi jiný styl ale co se někomu libí na coveru???nechápu

19.46 - 20. února 2008

Reakce

Zapšklý a pseudointelektuální nádech této recenze mě přeci jen přinutil zareagovat. Ravenakova kritika je typickým příkladem české záliby v kydání hnoje a to dokonce s patřičnou hrdostí. Hudební kritik by měl obecně projevit jistou vzdělanost v oblasti, k níž se vyjadřuje, ne pouze vylévat subjektivní a ekvilibristické pohnutky do prostoru, jako to činí Ravenak. Ravenakova kritika je na sebe dle tónu opravdu hrdá, ale průhledná v momentu, kdy zmiňuje, že se mu Vladimirův rap nikdy nelíbil a nebude. Opravdu lituji člověka, který ztrácí čas tím, že píše na téma, k němuž má od počátku pouze negativní vztah. Nechtěl bych mít takovou práci. V několika momentech se recenzent zmůže už je na arogantní urážky na adresu několika hostí desky a tím už se definitivně odkrývá a odsuzuje. A zmínka o tom kolik si 518 vezme za hodinu své práce je už opravdu zoufalou, hloupou a pravděpodobně nevědomou drzostí. Ravenak se snaží zakyselen [to je asi bolestivé, trpké a lítostihodné] pomočit subjekt, o němž si snad myslí, že je mu sám roven, o jehož rozměru přitom nemá tuchy. Kdyby tento subjekt s názvem Gorila vs Architekt chtěl snad Ravenakovi stejným odpovědět, močil by mu z nedozírné výšky své nadsázky na hlavu. Ale to snad ani není potřeba. Zkrátka a dobře… uvidíme, čí stavby vydrží déle. Sifon

19.15 - 24. února 2008

coooooze ???

Sifon myslel som ze si osobnost. ale zda sa mi ze si este nedozrel v urcitych veciach, IRITUJE ma ze v svojom komente vystupujes voci Ravenakovi autoritativne – nedavas jediny triezvy argument iba ho urazas a onanujes na tom, ano si Sifon on je Ravenak … robis super hudbu ale ako clovek si mi klesol v ociach. pekny vecer

19.43 - 24. února 2008

Sifon

Hned ze začátku tě musím vyvést z omylu, který tvoří obsah prakticky celého tvého příspěvku. Překvapuje mě, kolik zavádějících tvrzení, domněnek a vyloženě nepravdivých informací, nemluvě o řadě laciných urážek a zmatených konstatování, jsem tam našel.

Kde jsi přišel na to, že se mi Vladimirův rap nikdy nelíbil? Nejen že to tam nikde nepíšu, ono to navíc ani není pravda. První album PSH mám jako originálku na vinylu a ani dnes bych o té desce neřekl křivé slovo. Tvé odhalení je mylné. A mohu ti říct, že já jsem ten poslední v českém hip-hopu, který by k nějaké desce, popřípadě k nějakému umělci přistupoval s předsudky. To zkrátka nedělám, to mi budeš muset věřit.

Recenze se nepíší pouze na dobré desky, ale i na ty špatné. Nevím, proč bych měl považovat za ztrátu času psaní o špatných deskách. Kdybych psal pouze o deskách, které považuju za dobré, někdo by pak mohl nabýt dojmu, že když o nějaké desce nenapíšu, tak už nutně musí být špatná. Což je přirozeně nesmysl.

Proč se mi Vladimirova deska nelíbí, jsem podepřel argumenty… alespoň v takové míře, v jaké mi to rozumný rozsah umožnil. To ty ses omezil na prostoduché „subjektivní“ (tolik bezobsažné slovo, není-liž pravda? Definuj mi termíny objektivní a subjektivní, díky) pohnutky do prostoru, z kterých cítím bohužel jediné, a to, co výše napsal Spino: já jsem nějaký Ravenak, ty jsi Sifon z Bigg Bossu.

Nevycházím z údivu, kolik toho o mně víš. Trefil jsi se pouze ve dvou případech, ano, na svou kritiku jsem hrdý.. a svou práci mám rád. Udržuje mě ve styku s „normálním“ světem, zatímco druhou podstatnou část svého času věnuju věcem, ke kterým je jistý intelektuální (nebo pseudointelek­tuální? Co je pseudointelek­tuální?) potenciál nezbytný. A zmínka o tom, kolik si Vladimir bere, ano, ta možná byla zoufalá, ale ne tolik, jako jeho nemístný Santa Klaus.

14.54 - 26. února 2008

Hrách na zeď

Zdravím naposledy. Vždy budu stát na straně projektů, jako je například Vladimirova deska, za nimiž je vidět kus práce. Vždy budu vystupovat proti recenzím, které na takovou práci z důvodu nějakých frustrací hazí špínu. Na aroganci v recenzi odpovídám samosebou částečně arogantně. Více argumentovat nehodlám, protože mě nadále nezajímá tato teoretická diskuze. Nevystupuji anonymně právě proto, aby bylo jasno kdo reaguje, z jaké pozice a jakou práci má za sebou. Můj názor sdílí i ostatní členové WWW. Nadále mám pocit, že kdo u nás umí, ten tvoří, kdo neumí, ten kritizuje. SifonWWW

17.20 - 26. února 2008

Za každou deskou by mělo být něco vidět, ale přece to není to nejdůležitější. Někdo na desce může pracovat deset let, a třeba bude úplně o ničem, no a co? To se stává.

Ty zkrátka a jednoduše nedokážeš připustit jednu věc – že se to někomu nemusí líbit ne proto, že by si potřeboval hodit špínu, kompenzovat nějaké frustrace, ale zkrátka proto, že se mu to nelíbí a ani to nepovažuje za dobré na základě pro něj objektivních kritérií. Od začátku zaujímáš špatný přístup. Místo toho, aby ses ptal, proč považuju Vladimirovu desku za prázdnou, což je prakticky jediná rozumná otázka, tak TY na mě házíš špínu a evidentně řešíš jakési problémy, se kterými ses potýkal nebo potýkáš, ale s mou osobou nemají co dělat.

Teoretická diskuse na téma hudební kritiky je to, co jak tobě, tak zřejmě i ostatním členům WWW (s odvoláním na tebe) vyloženě chybí. Pláčeš na špatném hrobě a dá se říct, že trochu pozdě. Problematika toho, kdo může hodnotit, a kdo ne, byla řešena už v dobách F.X. Šaldy ;)

A poslední věc, ke všem deskám se snažím zachovávat co největší odstup a nestrannost. V žádném případě nikoho neurážím a nechovám se arogantně. Atributem každé recenze je bezesporu vykreslení atmosféry desky, což jsem přirozeně (subjektivně objektivně) učinil (viz email).

19.29 - 25. března 2008

SIFONE!!!

„Nadále mám pocit, že kdo u nás umí, ten tvoří, kdo neumí, ten kritizuje.“ Tím jsi mě naštval, zvedám hozenou rukavici a do roka uvidíme:-)

20.53 - 18. května 2008

518

Dát 4 desce která podlě mě posunula bídnej českej hip hop o malej kousek dál..je podle mě..p*covina…a to nejsem ani nějakej extra fanda Vládi Brože spíš naopak…Jeho rap není to pravý ořechový..kolikrát texty ani moc nemaj hlavu a patu…ale největši pozitivum je zvuková stránka ta je myslim docela zajímavá a nabízí zase něco jinýho..a to byl myslim i záměr tvůrců…

01.13 - 10. září 2008

OMG

No nevím ale když tak čtu tvé recenze musím se smát.V podstatě všechna alba tu pochčijete-majstro měl by sis uvědomit že jsme ještě pořád v čechách a V518 zajebal hodně nadupaný album s krutým zvukem a kvalitním repem.To samý toxxx,nevim co tady na „metancity“ dostane kladnou recenzi,asi nakládač s trikem Lonsdale Marpo ne?Chce se to asi krapet probrat pánové.